Monday, November 3, 2008

REFLEKSI METAKOGNISI

Sebelum memulakan tugasan ini,pada permulaannya saya cuba memahami kehendak soalan dan tugasan yang diberikan. Kemudian saya memulakan proses mencari maklumat dengan menggunakan pelayar internet explorer dan Mozilla firefox. Setelah masuk ke pelayar ini saya menggunakan pula enjin pencarian seperti yahoo.com dan google.com untuk mendapatkan maklumat yang dicari. Setiap maklumat yang dicari perlulah ditaip kata kuncinya seperti ict dalam pendidikan, teknologi maklumat dan kemahiran berfikir.

Setelah memantau laman web yang dikehendaki, saya menyimpan laman web tersebut untuk saya menilai semula akan maklumat yang terdapat dalam laman web tersebut selaras dengan kriteria pemilihan dan mematuhi standard pemikiran seperti yang telah dipelajari.

No comments: